Manželský pár je první a nejzákladnější realizací společenství lásky, kterým je Svatá Trojice, zdůraznil Svatý otec během středeční katecheze. Téma působení Ducha Svatého v životě manželů bylo předmětem papežových úvah při generální audienci na Svatopetrském náměstí.
V další katechezi věnované Duchu Svatému upozorňoval papež František na aspekty spojené se svátostí manželství. „Bůh křesťanů je Bohem 'jediným', ale nikoli osamělým; jeho jednota je jednotou společenství a lásky,“ zdůraznil.
Svatý otec zopakoval, že “křesťanské manželství je svátostí sebedarování, vzájemného daru, muže a ženy. A bylo takto stvořeno podle Stvořitelova záměru”. Papež zároveň upozornil, že manželé by měli tvořit první osobu množného čísla - „my“. Manžel a manželka musí před sebou navzájem vystupovat jako „já“ a „ty“; zároveň však je třeba před světem projevit jednotu - „my“. Takové svědectví jednoty potřebují zejména děti.
Aby manželství mohlo plnit toto poslání, potřebuje podporu Ducha Svatého. Kamkoli totiž vstoupí On, způsobuje znovuzrození schopnosti dávat se. Latinští církevní otcové tvrdili, že působení třetí osoby Trojice je také příčinou radosti. Papež František upozornil, že takové jednoty - zejména v dnešním světě - není snadné dosáhnout, avšak “toto je skutečnost, kterou Stvořitel zamýšlel, a tedy je také v přirozenosti věcí”.
Důsledky manželství „postavených na písku“ jsou viditelné všem a doplácejí na ně především děti. Tváří v tvář takové situaci lze o mnoha manželích říci to, co v evangelijní svatební scéně v Káně: „Nemají víno“ (J 2,3). Papež poukázal na to, že je to Duch Svatý, kdo na duchovní úrovni nadále koná zázrak, který tehdy vykonal Ježíš. On proměňuje „vodu zvyku“ v novou radost ze společného bytí. „Není to zbožná iluze, ale skutečnost, kterou Duch Svatý učinil ve velmi mnoha manželstvích, když se ho manželé rozhodli vzývat,“ zdůraznil Svatý otec.
Zdroj: vatican.va