Při pravidelné středeční audienci papež František odsoudil světskou logiku moci a násilí a připomněl, že Ježíš přináší pravý pokoj skrze mírnost a kříž.
Svatý otec zahájil svou úvahu tím, že se zaměřil na svátek Květné neděle, začátek Svatého týdne, který připomíná triumfální vjezd Ježíše do Jeruzaléma, „přivítaného jako Mesiáše“. Papež František řekl, že davy, které ho oslavovaly, očekávaly, že Ježíš přinese mír jako mocný osvoboditel nebo že zahájí éru sociální spravedlnosti. Ježíš však nenaplňuje jejich očekávání, ale místo toho vjíždí do Jeruzaléma na oslu. „Ježíš přináší mír prostřednictvím mírnosti, symbolizované přivázaným oslátkem, na kterém nikdy nikdo neseděl.“
Boží cesta je, podle papeže, odlišná od cest světa. Ježíš se neřídí světskou strategií násilí a intervencí, aby nastolil mír, což by skončilo jako falešný mír, který se rovná jen o málo delšímu intervalu mezi válkami. Místo toho „pokoj Páně následuje cestu mírnosti a kříže, přebírá odpovědnost za druhé, protože Ježíš vzal naše zlo, hřích a smrt na sebe, aby nás osvobodil."
Pro ilustraci tohoto bodu Svatý otec připomněl Dostojevského příběh o velkém inkvizitorovi, který uvěznil Ježíše, když se vrátil na zem. Inkvizitor, řekl papež, představuje „světskou logiku“ a odsuzuje Krista za to, že nepřijal světskou moc. „Zde je podvod, který se v dějinách opakuje...pokušení falešného míru založeného na moci, který pak vede k nenávisti a zradě Boha.“
Pokoj, který Ježíš přináší, „nepřemáhá druhé, nikdy to není ozbrojený mír... Zbraněmi evangelia jsou modlitba, něha, odpuštění a nezištná láska k bližnímu, láska ke každému bližnímu. Takto můžeme přinášet Boží pokoj do světa. Proto je ozbrojená agrese těchto dnů, stejně jako každá válka, urážkou Boha, rouhavou zradou Pána Velikonoc, preferencí falešného boha tohoto světa místo jeho pokorné tváře. Válka je vždy lidskou aktivitou, jejímž cílem je modloslužba moci.“
Papež František poznamenal, že před svým posledním Pesachem řekl Ježíš svým učedníkům, aby se netrápili a nebáli. I když světská moc za sebou nechává smrt a zkázu, Kristův pokoj „buduje dějiny počínající v srdci každého člověka, který nás přijímá“. Svatý otec řekl, že se těšíme na Velikonoce jako na „pravý svátek Boha a lidstva, protože pokoj, který Kristus získal na kříži tím, že se dal, je rozdán nám“.
Svatý otec zakončil svou úvahu připomínkou, že slovo „Pasqua“, italské slovo pro Velikonoce, znamená „průchod“. V letošním roce papež řekl: „Je to požehnaná příležitost přejít od světského boha ke křesťanskému Bohu, od chamtivosti, kterou v sobě nosíme, k lásce, která nás osvobozuje od očekávání míru, který nám přinese násilí. Závazek vydávat skutečné svědectví o Ježíšově pokoji.“
V závěru vyzval všechny, aby se postavili „před Ukřižovaného, pramen našeho pokoje, a prosili ho o pokoj srdce a pokoj ve světě“.