Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Modlitební kampaň ve Velké Británii vidělo za první týden více než 1,5 milionu lidí

Zdroj:cirkev.czcirkev.cz
Rubrika: Hlavní zprávy,Vatikán a zahraničí
Datum publikace28. 2. 2024, 14.38
TiskTisk

Kampaň arcidiecéze Southwark ve Velké Británii, která vybízí k modlitbě, vidělo během prvního týdne více než 1,5 milionu lidí. Během postní doby arcidiecéze zveřejňuje každý den na sociálních sítích jedno video propagující oblíbené modlitby v katolické církvi. Iniciativa zaznamenala na sociálních sítích obrovský úspěch.

image:Image 53/source/orig/52137_give-prayer-a-go-01.jpg

Jen na Facebooku vidělo kampaň týden od jejího zahájení na Popeleční středu více než 1,5 milionu lidí. Její cíl je jednoduchý: pomoci lidem spojit se s Kristem prostřednictvím modlitby, která jim to umožní v jejich každodenním životě. Mezi dosud zveřejněné modlitby patří například modlitba lítosti, modlitba svatého Jana od Kříže a Nicejské vyznání víry.

Arcibiskup ze Southwarku k této aktivitě uvedl: „Modlitba je pro všechny, je darem od Boha. Lidé si však příliš často kvůli zaneprázdněnosti staví mezi sebe a Boha bariéry, je pro ně těžké najít si chvilku, aby k němu pozvedli svá srdce a mysl. Chci, aby se lidé radovali ze zázraku modlitby, a proto je povzbuzuji, aby se jí věnovali. Kristus nám otevírá svou náruč a naše srdce jsou neklidná, dokud v ní nespočinou. Neobyčejný dosah této jednoduché modlitební kampaně podtrhuje, jak moc lidé touží po kontaktu s druhými, kteří se s nimi modlí.“

Mezi modlitbami zveřejněnými v rámci kampaně jsou ty, které tvoří katolickou liturgii, ale i modlitby, jejichž autory jsou svatí. Mnohé jsou křesťany velmi oblíbené, zatímco některé jsou méně známé a jejich cílem je pomoci lidem spojit se v modlitbách s Kristem. Kampaň je úspěšná naprosto přirozeně a bez reklamy, protože arcidiecéze Southwark neinvestovala do žádné propagace. Nejoblíbenější modlitbou se zatím stalo Nicejské vyznání víry (510 000 shlédnutí), těsně následované modlitbou připisovanou svatému Piovi (491 000 shlédnutí). 

Iniciativa #GivePrayerAGo arcidiecéze Southwark probíhá na podporu Roku modlitby, který vyhlásil papež František před nadcházejícím Jubileem v roce 2025. Jubileum v katolické církvi je zvláštní rok odpuštění a smíření, který se koná každých 25 let. Modlitební videokampaň je jednou ze součástí širší iniciativy, která bude rovněž upozorňovat na způsoby obohacení modlitebního života, včetně příspěvků o adoraci Nejsvětější svátosti, což je zbožná modlitba eucharistie, a také povzbuzovat děti a rodiny k modlitbě růžence.

Pod vedením arcibiskupa Johna Wilsona se arcidiecéze Southwark, která zahrnuje jižní Londýn a Kent v Anglii, pevně zaměřuje na evangelizaci a vedení lidí ke Kristu. Dopad byl hluboký, neboť stále více lidí absolvuje obřad křesťanské iniciace dospělých, proces, při kterém se dospělý člověk stává katolíkem. Od pandemie se také opět zvyšují statistiky počtu mší. Tento nový přístup online evangelizace chce navázat na již úspěšné a rozmanité kroky arcidiecéze, které vedou lidi ke Kristu. Modlitební videokampaň bude pokračovat po celou dobu postní a skončí o Velikonoční neděli. K vidění je na všech kanálech sociálních médií arcidiecéze, včetně Facebooku, Instagramu a YouTube, a také na jejích webových stránkách. Kampaň Give Prayer a Go je k dispozici zde: www.rcsouthwark.co.uk/faith/giveprayerago/. a to včetně odkazu na všechna dosud zveřejněná videa na YouTube.

Zdroj: Zenit



Focusy

Život z víry Pastorace

Mohlo by vás zajímat

image:Image Bůh ve škole
Bůh ve škole Michal Podzimek
Cena: 350 Kč
image:Image Specifické otázky z eschatologie
Specifické otázky z eschatologie Michal Altrichter
Cena: 135 Kč
image:Image Proměna farnosti
Proměna farnosti James Mallon
Cena: 359 Kč
image:Image ReSet
ReSet David Murray
Cena: 233 Kč

Související články

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou