Česká biskupská konference změnila k 7. listopadu své oficiální logo. Cílem je sjednocení barevné identity a vytvoření grafického manuálu, který reflektuje potřeby dnešní doby.
„Letos si připomínáme již 25 let od vzniku ČBK, nové logo je tedy jakýmsi dárkem k tomuto výročí,“ říká generální sekretář ČBK P. Stanislav Přibyl. „Navíc se jedná o věc velmi praktickou, protože původní logo byl heraldický návrh vytvořený při vzniku konference, u kterého však neexistovalo jednotné grafické využití, a my jsme museli reagovat na aktuální požadavky doby,“ dodává. Na design nového loga proběhlo klasické výběrové řízení, do kterého byly zařazeny návrhy z několika diecézí.Tvůrcem loga a manuálu pro jeho aplikaci je tiskárna Kleinwächter holding s. r. o.
Logo České biskupské konference propojuje první dvě písmena Kristova monogramu – řecká písmena X (chí) a P (ro) a zároveň symbolizuje biskupskou berlu – pastýřskou hůl, nahoře zahnutou nebo zavinutou do spirály, která se již v raném středověku stala znakem a symbolem křesťanských biskupů.
Červená barva je barvou liturgickou, symbolizující prolitou krev mučedníků, slavnostní událost či důležitost poslání a odkazuje k původnímu logu ČBK.
Existuje i plnobarevná varianta doplněná o žlutou barvu, která představuje symbol věčnosti. Jedná se však pouze o doplňkovou verzi, která bude využívaná pouze při výjimečných příležitostech.