Lupa
Obsah Obsah
Portál
Reklama

Biskup Konzbul: Růženec je modlitba mariánská i charismatická

Zdroj:Biskupství brněnskéBiskupství brněnské
Rubrika: Rozhovory, svědectví a komentáře,Brněnská diecéze
Datum publikace3. 10. 2022, 13.16
TiskTisk

Na začátku "růžencového" měsíce října přinášíme zamyšlení brněnského biskupa Pavla Konzbula.

image:Image 18/source/orig/17275_woman-holds-the-beads-of-a-rosary.png

Prvním mariánským obrazem Nového zákona je obraz Ducha Svatého nazývaný Zvěstování. Anděl říká Marii: „Sestoupí na tebe Duch Svatý a moc Nejvyššího tě zastíní.“ To jsou první letnice. Poslední mariánský obraz Nového zákona je opět obraz letnic, kdy Duch sestupuje na učedníky a Marii. Křesťanství má tedy jasně trvalou zkušenost, kterou před lety definoval kardinál Joachim Meisner slovy: „Kde je Maria, tam je Duch Svatý.“ Růženec tedy není jen modlitbou mariánskou, ale také charismatickou.

Odhlédneme-li od čistě náboženského pohledu na charismata, tak toto slovo v řečtině původně znamenalo zvláštní dar nebo rys osobní přitažlivosti. Před několika lety se na portále pro manažery Business Animals objevil článek s názvem „Osm věcí, které dělají charismatičtí lidé jinak“. A jsou to tyto: vyzařují radost, umějí vyprávět, mají víru, jsou přesvědčiví, umějí naslouchat a riskovat, jsou aktivní a sklenici vždy vidí zpola plnou. Myslím, že modlitba růžence nás vede právě k takovému postoji vůči světu i lidem, a to nejen v měsíci říjnu.
 

Focusy

Maria a svatí Biskupové

Mohlo by vás zajímat

image:Image Svatý Juda Tadeáš
Svatý Juda Tadeáš
Cena: 29 Kč
image:Image Svatý Klement Maria Hofbauer
Svatý Klement Maria Hofbauer
Cena: 43 Kč
image:Image Svatý Augustin
Svatý Augustin Theodore Tack
Cena: 224 Kč
image:Image Svatá Klotylda (474-545)
Svatá Klotylda (474-545) Godefroy Kurth
Cena: 90 Kč

Související články

Ochrana vašeho soukromí je naší prioritou

Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.

Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.

Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou